Subject: FW: [EBATURVALINE] -Re: Tohvri DP nõuete taotlemine
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Mar 2025 14:20:30 +0200

Tere,

Palun registreerida pöördumine, jätkutöö.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Joosep Sild <[email-masked]>
Sent: Monday, March 17, 2025 6:50 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: [EBATURVALINE] -Re: Tohvri DP nõuete taotlemine

Tere, Herkki!

Tänan põhjaliku ja selgitava vastuse eest. Oleme omavahel arutades jõudnud 
otsusele, et asfalteerime ristumised ikkagi kohe ise ära sõltumata KOVi 
ajakavast kergliiklustee projekti realiseerida. Hetkel on see KOVi 
arengukavas märgitud inverteeringuna 2029+ aastal.
Seega võime edasi minna omavahelise lepingu sõlmimisega.

Lepingu pooleks on huvitatud isikud:
Merlyn Randla - 49807272712
Gregor Randla - 39701202728
Merilin Reede - 49402250853
Riimo Kurs - 39706134914
Johanna Sild - 49404072740
Robin Eino - 39305166520
Joosep Henrik Sild - 39608012755

Parimat
Joosep Henrik Sild

On Thu, Mar 13, 2025 at 10:26 AM Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Transpordiamet on kooskõlastanud 11.10.2023 aastal kirjaga nr 
7.1-2/23/3633-7  peaprojekteerija Palmpro OÜ koostatud töö nr 322

„Tartumaa, Kastre vald, Kaagvere – Vana-Kastre jalgratta- ja  jalgtee 
ehitusprojekt“(„Teedeehitus ja liikluskorraldus“ Teede Kavand OÜ;

„Tänavavalgustuse osa“ AS Stik-Elekter). Projekti tellijaks oli Kastre 
Vallavalitsus.

Tohvri katastriüksuse detailplaneeringu koostamise juures on arvestatud 
omavalitsuse poolt koostatud jalg- jalgrattatee (JJT) projektlahendusega

ning planeeringuala juurdepääsud toimuvad JJT projektis ette nähtud 
ristmikelt.

JJT projektis on lahendatud ära põhiprojekti tasemel nii Hoidla (tunnus 
29101:001:0802) kui ka Teenurga (tunnus 29101:001:0808) kinnistute

juurdepääsud ja ristmike lahendus. Kuna Tohvri detailplaneeringu 
elluviimisel tuleb lähtuda nende samade ristmike lahendustest, siis uute 
nõuete

väljastamine nende ristmike ehitamiseks ei ole siin vajalik. Need on täna 
juba projektiga kaetud.

Kui detailplaneeringut asutakse ellu viima ennem, kui omavalitsus on välja 
ehitanud projekti kohase JJT, siis tuleb huvitatud osapoolel ehitada

Hoidla ja Teenurga kinnistute juurdepääsud ümber vastavalt JJT projektis 
ette nähtud lahendusele.

Selle tegevuse tarvis sõlmib Transpordiamet planeeringuala arendajaga 
ristumiskohtade ümberehitamiseks lepingu. Sõlmitava lepingu aluseks

on JJT projektis projekteeritud lahendus.

Hoidla kinnistu ristmik tuleb välja ehitada vastavalt projektile selliselt:

Ristmiku  gabariidid, pöörderaadiused, konstruktsioon ja kõrguslik lahendus 
vastavalt projektile. Koos sellega tuleb paigaldada ka truup, teha

truubi päised ja kraavi otsad (paremalt poolt kraav terviklikult st ca 18 
m). Paigaldada tuleb olemasolevate maakaablite ristumisel kaitsetorud ning

hiljem rajatava JJT valgustuse tarvis samuti kaablikaitsetoru.

Ristmiku katte osas oleme valmis arutama selle katte asendamist hetkel 
freespurukattega, kui kohalik omavalitsus ei plaani lähiajal JJT 
väljaehitamist.

Freespurukattega ristmiku ehitus tähendaks aga kindlasti nõuet selle 2 x 
pindamiseks.

Lihtsalt freespurukattega ristmik kindlasti ei toimi, see on ebastabiilne. 
Siin liiguvad ka suured veokid ning lihtsalt freespurukate ei peaks pööretel 
vastu

(kas või jäätmekäitluse veok, aga Salu kinnistu puhul on siin tegemist veel 
tootmismaaga).

Teenurga kinnistu ristmik tuleb välja ehitada vastavalt projektile 
selliselt:

Sulgeda tuleb tänane ristumine riigiteega. Olemasolev juurdepääsutee 
konstruktsioon tuleb ülesse võtta ja kogu ala haljastada.

Korrigeerima peab Vanaparve teeristmiku osa (lahendus vastavalt projektile).

Teenurga kinnistult tulev juurdepääsutee ristumine munitsipaalomandis oleva 
Vanaparve teega (tee nr 5010059) tuleb rajada vastavalt projektile.

Palume suhelda veelkord Kastre Vallavalitsusega ning täpsustada üle, millal 
hinnanguliselt on omavalitsusel plaan/võimalus hakata projekteeritud JJT 
ehitama?

Kui seda plaanitakse teha aasta paari jooksul, siis tekib ajutise katte 
rajamise otstarbekuses Hoidla kinnistule küsitavus.

Teine küsimus omavalitsusele on, et kuna detailplaneeringu puhul tuleb 
lähtuda JJT projekti lahendusest, siis kas omavalitsus on nõus ja valmis 
hiljem JJT ehituse

Korral võtma ülesse Hoidla kinnistule rajatud ajutise teekatte (2x pinnatud 
freespurukatte) ja ehitama välja asfaltkattega ristmiku?

Peale omavalitsusega suhtlemist palume meid sellest teavitada.

Oleme valmis sõlmima siis riigitee ristmike ümberehitamiseks lepingu.

Palume anda meile teada, kes on meiega sõlmitava lepingu pooleks ja kes on 
lepingu allkirjastaja.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi siis võite helistada tel: +372 521 9446 või 
kirjutada e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Joosep Sild <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 26, 2025 8:26 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: [EBATURVALINE] -Tohvri DP nõuete taotlemine

Tere!

Soovime taotleda nõuded ristumiskoha projekti koostamiseks.
Planeeringus on arvestatud perspektiivse kergliiklustee projektiga, aga kuna 
selle välja ehitamise perspektiiv on teadmata, siis soovime taotleda 
tingimused ajutise lahenduse jaoks, et oma arendusala tee välja ehitada.

Ettepanek on jalgtee projektis näidatud asfaltkattega mahasõidud lahendada 
freespurukattega (nagu arendusala sisetee). Hiljem jalgtee projekti 
realiseerudes ehitatakse välja need vastavalt jagtee projektis toodule.

Manusesse on lisatud TRAMi kooskõlastus detailplaneeringule ja 
detailplaneeringu põhijoonis.

Tagasisidet ootama jäädes!

-- 

Joosep Henrik Sild

INSANIS OÜ

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/mHJ8HML-CxZGHFZ3rkFpciEbZcYW10pTNNKl-zlQl5PwJwpjBQKMDssZi-Ph3OeHo7UEih4zWS_I3tJ8u9UkBN87fN_PtGNX8B_U5dYOXOWQB94pOw23AF2kLgPHCbVJlNPQH9fhzX2w8bweEjl9RiM>

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/oURzQrAmAYIog-fImSBwlT5adrrKIE-4ZoblYzpfDUTHQm0DdcfJ6RAKxMgNJmSvrizR7LG06MY8E5_qYICV8N80w2zDJHGNSbIFTMTBr02dLR0QGXCC6aNMygN4Dz61nKm_cAMNqPOpg6K-HdJ8wVA>

+372 5900 1147

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/7mN5DuXjzxx8sxzl0EQd4ODlV9wvn2cH4zcpWgJz1qPGHbfWDd29v5T-AIvGHj9YmpE08sBaneDLqgLScesrvrDp12Ose_NR2GoNpUit-CaJ_eDjHiJ31V2m4XGLO8966I1f7PJnG9XHW-BG8tTsvg8>

Narva mnt 3, 51009, Tartu

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/Y8-KMXN7ts30Tc93agLhU7JR4ZYIlSzqrM05ShQj32rRS5QLXcgeNf6luQz3iU9YX21hnYsRdpKeVctJ0zB94NGTOqV9of0A3qHeDwbap6_dH8UFPnjRl9NxLDzf8U_yy8ucY9HMaZzBPoeys9bJDsE>

 <https://wa.me/37259001147>  <https://www.t.me/joosepsild>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

-- 

Joosep Henrik Sild

INSANIS OÜ

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/mHJ8HML-CxZGHFZ3rkFpciEbZcYW10pTNNKl-zlQl5PwJwpjBQKMDssZi-Ph3OeHo7UEih4zWS_I3tJ8u9UkBN87fN_PtGNX8B_U5dYOXOWQB94pOw23AF2kLgPHCbVJlNPQH9fhzX2w8bweEjl9RiM>

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/oURzQrAmAYIog-fImSBwlT5adrrKIE-4ZoblYzpfDUTHQm0DdcfJ6RAKxMgNJmSvrizR7LG06MY8E5_qYICV8N80w2zDJHGNSbIFTMTBr02dLR0QGXCC6aNMygN4Dz61nKm_cAMNqPOpg6K-HdJ8wVA>

+372 5900 1147

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/7mN5DuXjzxx8sxzl0EQd4ODlV9wvn2cH4zcpWgJz1qPGHbfWDd29v5T-AIvGHj9YmpE08sBaneDLqgLScesrvrDp12Ose_NR2GoNpUit-CaJ_eDjHiJ31V2m4XGLO8966I1f7PJnG9XHW-BG8tTsvg8>

Narva mnt 3, 51009, Tartu

  <https://lh7-us.googleusercontent.com/Y8-KMXN7ts30Tc93agLhU7JR4ZYIlSzqrM05ShQj32rRS5QLXcgeNf6luQz3iU9YX21hnYsRdpKeVctJ0zB94NGTOqV9of0A3qHeDwbap6_dH8UFPnjRl9NxLDzf8U_yy8ucY9HMaZzBPoeys9bJDsE>

 <https://wa.me/37259001147>  <https://www.t.me/joosepsild>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.